Det stod ned i stænger, men kakaomælken var kold, chilimedisteren hot og stemningen god, da Lyngby Boligselskab en fredag i januar indviede det nye ejendomskontor.
Og de nyindrettede og rummelige lokaler, kunne heldigvis snildt rumme de omkring 80 beboere, der sammen med ansatte og andre gæster var mødt frem for at se faciliteterne og ønske tillykke, mens regnen silede ned udenfor.
Sådan var det ikke i de tidligere lokaler, fremgik det af formand Kaj Eliasens indvielsestale:
”Forholdene i de gamle lokaler – en gammel lejlighed – var helt utilstrækkelige og med dårlige arbejdsforhold. Man kunne ikke engang sidde sammen og spise frokost. Nu har vi et stort og lækkert kontor med gode arbejdsforhold til vores flittige personale,” lød det fra formanden.
Vejen til den gode løsning
Også vejen til de nye lokaler har været svær og trang. Den første plan for at komme ud af den gamle lejlighed var at ombygge en gammel varmecentral. Men det projekt stak af i pris.
Så pegede pilen mod en decideret skurvognsby med midlertidige lokaler og kontorer til medarbejderne. Men samtidig stod stueetagen i den nye ejendom Fortunen Nord tom og skulle efter lokalplanen bruges til fx mindre erhverv eller fælleslokaler. Og så fik kundechefen en god ide.
”Energiske Susanne (Ernstsen) fik et ok fra kommunen til, at vi kunne bruge lokalerne. Så nu har vi et fælles ejendomskontor, og senere kommer der lokaler til fællesmøder og afdelingsmøder, som vi har savnet meget. Så faktisk er det en solstrålehistorie, selvom man ikke lige kan se det på vejret,” sagde Kaj Eliasen.
Socialøkonomisk samarbejde på vej
Han fortalte også, at der på sigt er håb om, at etagen kan rumme en socialøkonomisk virksomhed. Første skridt i den retning er allerede taget, da det er virksomheden I tråd med Verden, der har leveret flotte gardiner til ejendomskontoret.
De nye lokaler dækker alle ti afdelinger i Lyngby Boligselskab og rummer lokaler både til kontorassistenter, servicemedarbejdere og en elev samt kundechef fra KAB.