Siden den 1. februar 2019 har Allan Mortensen været lokal kundechef i Arresø Boligselskab. Inden da havde selskabet med fire afdelinger i Frederiksværk en model, der indebar, at kundechefen sad i KAB, men med ønsket om at få mere nærhed i relationen til administrationen, besluttede organisationsbestyrelsen sammen med KAB at rykke kundechefen ud på servicecentret i Frederiksværk.
Det er en beslutning, som ifølge formand for organisationsbestyrelsen i Arresø Boligselskab, Susan Egede, har været den helt rigtige for dem.
”Det gør en stor forskel i forhold til den nærhed, vi oplever. Med alle de projekter vi har, er det vigtigt for os beboervalgte at kunne mødes med kundechefen og se hinanden i øjnene. Og samtidig betyder det også meget for beboerne, at de altid kan komme i kontakt med Allan, hvis de har spørgsmål,” siger Susan Egede.
Fingeren på den lokale puls
Også for kundechef Allan Mortensen gør det en afgørende forskel, at han er til stede på servicecentret i Arresø Boligselskab i hverdagen.
”Det giver et utroligt nært forhold til både medarbejdere, beboere og beboervalgte. Desuden har jeg altid fingeren på pulsen i forhold til, hvad der rører sig i boligselskabet, og det er en kæmpe fordel for mig som kundechef.”
Se videoen om den lokale kundechefmodel i Arresø Boligselskab øverst i artiklen. Og læs mere om modellen her.
Boligorganisationer i KAB-Fællesskabet med lokal kundechef:
Frederiksberg Forenede Boligselskaber
RKE Boligselskab
Arresø Boligselskab
Stenløse-Ølstykke Boligforening
Gentofte Ejendomsselskab
Hvidovre Boligselskab
Den Almene Andelsboligforening Eskemosepark
Vallensbæk Boligselskab
Roskilde Nord Boligselskab
Frederikssund Boligselskab
Furesø Boligselskab
Glostrup Ejendomsselskab
Ballerup Ejendomsselskab
Boligselskabet AKB, Albertslund
Brumleby
Frederiksborg Boligselskab
Lyngby Boligselskab