UncategorizedDet gode kollegaskab bliver endnu bedre

Det gode kollegaskab bliver endnu bedre

Ny undersøgelse viser, at tilfredsheden med samarbejdet med administrationen i KAB-Huset er steget hos de lokalt ansatte i KAB-Fællesskabet

Den årlige evaluering af de lokale driftsmedarbejderes tilfredshed med samarbejdet med administrationen i KAB-Huset er landet.

136 lokalt ansatte på ejendomskontorerne i KAB-Fællesskabet har givet deres mening til kende, og resultatet viser en positiv udvikling i deres oplevelse af samarbejdet.

”Det glæder mig meget, at ejendomskontorerne er tilfredse med samarbejdet. Vi har haft kundeservice som et af vores vigtigste fokuspunkter i KAB i 2021, og det indebærer blandt andet at blive endnu bedre i samarbejdet med de lokalt ansatte – og det, tror jeg på, har gjort en forskel,” siger Sanne Kjær, kundedirektør i KAB.

En af dem, der har sin daglige gang på et ejendomskontor i KAB-Fællesskabet, er Jesper Dræby, driftsleder i Herlev Midte, Herlev Boligselskab. Han er meget tilfreds med samarbejdet med medarbejderne på Enghavevej.

”Jeg synes altid, at jeg møder venlige og hjælpsomme mennesker i KAB-Huset, uanset om det er fysisk eller digitalt. Nogle gange kan lange svartider på mails føre til frustration, men generelt oplever jeg, at medarbejderne står klar til at hjælpe mig på en kompetent og imødekommende måde,” fortæller Jesper Dræby.

Stadig plads til forbedring

Ejendomskontorerne har i årets undersøgelse evalueret samarbejdet med KAB på en række parametre. Heriblandt har de vurderet samarbejdet med de forskellige afdelinger i KAB-Huset på en skala fra 1-5, hvor 5 er ”meget godt” og 1 er ”kan fungere bedre.”

Gennemsnittet af de 136 svar i år giver en score på 3,9, og det er en klar fremgang i forhold til 2019, hvor vurderingen af, hvor godt KAB understøttede ejendomskontorerne lå på 3,3.

”Jeg er rigtig glad for, at vi ser en markant stigning i årets undersøgelse, men der er også stadig plads til forbedringer. Derfor kommer vi også til at gøre en ekstra indsats i de kommende år,” siger Sanne Kjær og uddyber:

”Vi vil gerne opbygge stærkere personlige relationer, fordi når vi kender hinanden, arbejder vi også bedre sammen. En af de indsatser er allerede i gang med initiativet ”Kend din kollega”, hvor alle lokalt ansatte besøger KAB-Huset og møder kollegaerne i administrationen. Samtidig arbejder vi også med at skabe endnu bedre processer og større gennemsigtighed.”

Ligesom der fremover vil være yderligere fokus på det gode samarbejde mellem lokalt og centralt ansatte, vil der også blive lavet hyppigere tilfredsmålinger i KAB-Fællesskabet. Fra 2022 får ejendomskontorerne mulighed for at evaluere samarbejdet med KAB både forår og efterår.

Seneste nyt

Andre læste også