Drift og teknikKAB indgår aftale med Deloitte om ny boligplatform

KAB indgår aftale med Deloitte om ny boligplatform

Den er brugervenlig, effektiv og fleksibel. KAB’s nye boligplatform vil give kunderne bedre service og medarbejderne et stærkt værktøj til at løse de daglige opgaver

De ansvarlige bag boligplatformen fra henholdsvis Deloitte og KAB
Aftalen blev underskrevet digitalt, så der er ikke noget billede med forkromede fyldepenne. Men er der et af de ansvarlige bag den nye samarbejdsaftale. Fra venstre: Lone Skriver (vice- og projektdirektør, KAB), Thomas Andersen (partner, Deloitte), Mikkel Boel (økonomidirektør, KAB), Thomas Peter Møllnitz (partner, Deloitte), Adam Jacobsen (programdirektør, KAB) og Jens Elmelund (adm. direktør, KAB). Foto: KAB.

Data, effektive systemer og transparente arbejdsgange er uomgængelige for KAB’s arbejde de kommende år. Et stort skridt på vejen hertil blev taget fredag den 4. juli, hvor KAB indgik en aftale med Deloitte om levering af en ny boligplatform, der skal sikre god kundeservice og effektive arbejdsprocesser.

”KAB har mere end 100 år på bagen, men vi bliver ikke 200 år ved at ’gøre, som vi plejer’. Digitale løsninger er i en rivende udvikling, og det giver os nye muligheder. Med den nye boligplatform fremtidssikrer vi også vores selvbetjeningsløsninger og bliver i stand til at levere en endnu bedre service til vores kunder,” siger Sophus Vørsing, formand for KAB’s bestyrelse. 

Den nye boligplatform giver bl.a. alle kunder – beboere, bestyrelsesmedlemmer og boligsøgende – en unik selvbetjeningsløsning, som de kan tilgå med alle typer af opgaver på alle tider af døgnet.

Og ikke mindst giver den medarbejderne fleksible og effektive værktøjer, der understøtter deres faglighed og frigør tid til det, der virkelig betyder noget: mennesker.

Selv om aftalen nu er underskrevet, varer det omkring et år, inden den nye platform kan tages i brug. For der bliver gået grundigt til værks.

Ikke noget ’Big bang’

Platformen skal i første omgang tilpasses KAB’s behov i tæt samarbejde med Deloitte. For at sikre den bedst mulige brugeroplevelse og give størst værdi for kunderne, skal implementeringen herefter testes i mindre skridt ad gangen.

”Den nye platform bliver vores primære It-system, der skal kunne løse branchespecifikke opgaver indenfor boligadministration. Vi er en stor organisation, og vi vil være sikre på, at det kommer til at fungere bedst muligt fra dag ét,” siger Jens Elmelund, administrerende direktør i KAB, og fortsætter:

”På den måde sikrer vi, at den understøtter KAB’s overordnede vision om at levere bedre boliger for alle med respekt for klima og menneskers trivsel.”

Forsigtigheden til trods har Jens Elmelund stor tillid til, at Deloittes platform er den helt rigtige løsning for KAB, og hos Deloitte ser man også frem til samarbejdet.

”Vi glæder os meget til samarbejdet med KAB om implementeringen af boligadministrationsplatformen. Deloitte er dedikeret til at hjælpe med at opnå KAB’s vision om digital transformation, hvor enkelthed, kontrol og bæredygtig skalering er i fokus. Vi ser frem til at skabe en løsning, der opfylder både nuværende behov og fremtidige ambitioner, og som styrker KAB’s innovative position inden for boligadministration,” siger Thomas Peter Møllnitz, Partner i Deloitte.

Den nye boligplatform er en af flere, nye digitale løsninger, som KAB tager i brug i de kommende år.

Seneste nyt

Andre læste også